14.8.2009 00:00
Drogy
Dobrá společnost zvyšuje pozitivní účinky několika vypitých drinků. Dokládá to nová studie japonských vědců.
Studie na dospělých Japoncích potvrdila, že mírná konzumace alkoholu spojená s posezením s přáteli snižuje riziko vzniku srdečních chorob a mrtvice.
Doktor Hirojasu Iso z univerzity v Ósace ale upozorňuje: "Pamatujte, že náš výzkum se týká jen lehkého až mírného pití. Silným pijákům nepomůže ani příjemná společnost."
Iso a jeho kolegové sledovali vliv pití a sociální opory, které se člověku ve společnosti blízkých dostává. Testovali celkem 19 356 mužů mezi čtyřiceti a šedesáti lety.
Ukázalo se, že u těžkých pijáků způsobuje vysoký krevní tlak riziko mrtvice. Umírnění pijáci, kterým se ale nedostává kvalitních sociálních vazeb, mají tendenci žít nezdravě a prožívají stres, což také ohrožuje jejich zdraví.
Naproti tomu muži, kteří pijí stejně, ale jejich sociální zázemí je pevné, mají i pevné zdraví.
Odborníci se domnívají, že špatné sociální vazby vyvolávají mentální stres, který aktivuje určité složky neuro-endokrinního systému a ten zase negativně působí na kardiovaskulární systém.
Zdroj: ČTK
linkuj | google | facebook | vybrali SME komentovat | tisknout | doporučit
4.6.2008 00:00
10.9.2003 00:00
18.11.2002 00:00
5.11.2001 00:00
18.2.2010 00:00
3.2.2010 00:00
8.1.2010 00:00
6.1.2010 00:00
22.12.2009 00:00
5.11.2009 00:00
28.9.2009 00:00
21.9.2009 00:00
14.8.2009 00:00
Komentářů: 19256 | Poslední komentář: 18.3.2010 07:57
Komentářů: 1602 | Poslední komentář: 17.3.2010 16:50
Komentářů: 208 | Poslední komentář: 17.3.2010 09:11
Komentářů: 49 | Poslední komentář: 17.3.2010 07:23
Komentářů: 175 | Poslední komentář: 17.3.2010 07:15
ISSN 1213-1903 | © 1999-2009 Vitamins Cosmetics s.r.o. | Kontakt | Reklama | RSS | Právní doložka
Realizace PragueBest | Redakční systém